We steken het niet onder stoelen of banken: wij houden simpelweg van Den Haag. En vinden het daarom fantastisch om enkel voor Haagse opdrachtgevers te werken. Op die manier maken we onze stad niet alleen nog nét een stukje mooier en leuker, maar benutten we ook optimaal ons grote lokale netwerk. Vaak doen we dat trouwens niet alleen, maar werken we hiervoor samen met andere Haagse bureaus, organisaties en bevlogen freelancers. Omdat we dan met elkaar Den Haag pas écht op de kaart zetten.
Marlies & Barbara
Marlies van der Kolk
Wordt dolgelukkig van grootschalige projecten met harde deadlines. Projecten waarmee je een verschil kunt maken. Vindt het heerlijk om samen met een team heel hard te werken aan het beste resultaat. Is bevlogen, kritisch en een enorme aanpakker.
Barbara van Rest
Zorgt ervoor dat iedereen binnen een project aan boord is en blijft. Blijft gedurende de opdracht uitzoomen en stuurt bij waar nodig. Stelt kritische vragen, is een echte teamplayer en is pas tevreden als iedereen om haar heen dat ook is.
Klik op de foto voor meer informatie
Een greep uit ons portfolio
Tour de France Femmes
Den Haag kleurde geel in de zomer van 2024! De eerste etappe van de Tour de France Femmes, de grootste wielerronde voor vrouwen, finishte op Kijkduin. Een unieke gebeurtenis! Gemeente Den Haag vroeg ons om zowel het communicatie- als het activatieplan voor dit evenement te ontwikkelen. Ook de gehele uitvoering van beide plannen werd bij ons belegd.
Stadsspelen
Met veel plezier waren we in 2023, in opdracht van Sportvibes, projectleider van de Stadspelen. Dit gratis sport- en beweegfestival in het Zuiderpark heeft als doel om zo veel mogelijk Hagenaars, met name uit Zuidwest, in beweging te brengen. Meer dan 12.000 enthousiaste deelnemers kwamen samen om te genieten van een weekend vol leuke activiteiten!
WK Zeilen & The Ocean Race
In de zomer van 2023 was Scheveningen het decor voor zowel het WK Zeilen als The Ocean Race. Wij waren in opdracht van Gemeente Den Haag verantwoordelijk voor de omgevingscommunicatie van beide evenementen. We zorgden ervoor dat bewoners, ondernemers en andere betrokkenen op de hoogte waren van de impact van beide evenementen op hun omgeving.
Magazines
In opdracht van Gemeente Den Haag ontwikkelden wij twee magazines. ‘Samen voor de Haagse sport’ en ‘Allemaal Haags, iedereen anders’. We verzorgden voor beide magazines de gehele coördinatie. Van het aansturen van fotografen en redacteuren tot de vormgeving en eindredactie. Ook schreven we zelf verschillende artikelen en waren we verantwoordelijk voor het lanceringsmoment.
Go Go Den Haag
Als projectleider van Go Go Den Haag (2021 t/m 2023) inspireerden en motiveerden we Hagenaars om in beweging te komen en te blijven. Door een agenda vol sport- en beweegaanbod bij zo veel mogelijk Hagenaars onder de aandacht te brengen en Haagse sportaanbieders te versterken en ondersteunen.
Invictus Games The Hague
In opdracht van Gemeente Den Haag mochten wij in 2022 de Invictus Games, en de verhalen achter dit bijzondere evenement, onder de aandacht brengen in de stad. Deze fototentoonstelling met indrukwekkende verhalen achter de tatoeages van de deelnemers was daar onder meer het andere het tastbare resultaat van.
Coast to Coast Challenge
In 2023 en 2024 waren wij communicatiepartner van de Coast to Coast Challenge. Een fondsenwervend evenement van de Nierstichting waarbij deelnemers op de fiets Nederland doorkruisen en maar liefst 500 kilometer wegtrappen. Het doel van het evenement: zo veel mogelijk geld inzamelen voor een beter leven van nierpatiënten én bewustwording creëren rondom de onomkeerbaarheid van nierschade. Wij mochten hier vanuit onze rol een belangrijke bijdrage aan leveren.
Hartstichting
In 2021 en 2022 waren wij communicatiepartner van de Hartstichting. We fungeerden als strategisch communicatieadviseur voor zowel de Harstocht als hun CYCLE evenementen. Fondsenwervende evenementen die een belangrijke bijdrage leveren aan de doelen van de Hartstichting. We fungeerden onder meer als sparringpartner en tekstschrijvers en wierpen een frisse blik op alle bestaande uitingen.
Welzijn Scheveningen
Voor Welzijn Scheveningen ontwikkelden wij in 2023 een strategisch communicatieadvies én een praktische communicatie-aanpak. We coördineerden een geheel nieuwe visuele stijl, namen alle communicatiemiddelen onder de loep en zorgden ervoor dat communicatie een vast onderdeel werd binnen de organisatie.
Olympic Festival
Het grootste side event van de Olympische Spelen: het Olympic Festival, vond in 2021 voor de tweede maal plaats op het Scheveningse sportstrand. In opdracht van TIG Sports brachten wij dit evenement met ‘Tokyo in Town’ ook de Haagse wijken in. Dit deden wij in de rol van projectleider.
Sail op Scheveningen
In 2019 was de haven van Scheveningen het decor voor een bijzonder internationaal maritiem evenement: Sail op Scheveningen. Wij waren verantwoordelijk voor de gehele communicatie. Van de communicatiestrategie tot publiekscommunicatie en van de social media tot PR.
Grote Kerk
Sinds 2020 zijn wij vaste communicatiepartner van deze unieke evenementenlocatie in hartje Den Haag. We fungeren als sparringpartner, geven gevraagd en ongevraagd advies, bewaken de communicatiedoelstellingen en helpen om deze te bereiken.
Haagse Schatten
Het bureau
Wat wij het liefste doen? Onze passie voor en kennis van Den Haag inzetten om Haagse organisaties, evenementen en ondernemers te positioneren en ondersteunen. Dat doen we met ons communicatie- en projectmanagementbureau Haagse Schatten. Van strategische communicatie tot social media. Van evenementencommunicatie tot projectleiding.
Het platform
Naast ons communicatie- en projectmanagementbureau is Haagse Schatten een platform dat nieuwsgierige levensgenieters verbindt met zo’n 60 bijzondere en authentieke ondernemers. We bloggen over onze nieuwste ontdekkingen, zetten onze ‘Haagse schatten’ op de schatkaart, stimuleren lokale samenwerking en verbinden deelnemende ondernemers. Nieuwsgierig geworden? Kijk vooral verder rond op deze website.